هیئت تنیس روی میز استان اصفهان

ESFAHAN TableTennis

◄ اطلاعیه ►

تقویم مسابقات در سال 1402
ادامه »
► آخرین اخبار ◄
» شنبه 15 اردیبهشت 1403  9:25 PM
----------------------------
» یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  11:51 AM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  2:00 PM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  1:57 PM
----------------------------
» جمعه 31 فروردین 1403  4:12 PM
----------------------------
» یکشنبه 26 فروردین 1403  4:10 PM
----------------------------
» یکشنبه 19 فروردین 1403  1:32 PM
----------------------------
» شنبه 18 فروردین 1403  12:16 PM
----------------------------
» جمعه 10 فروردین 1403  12:09 AM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:18 PM
----------------------------
اخبار تنیس روی میز
سه شنبه 6 مهر 1395  2:05 PM
رئیس هیأت تنیس روی میز استان: اصفهانی ها باید بهترین امکانات را داشته باشند

تبدیل یک شعار به اراده ملی و گروهی هنر یک مدیر است.

                     

به گزارش سایت هیأت تنیس روی میز استان اصفهان، رئیس هیأت تنیس روی میز استان اصفهان با اشاره به تصمیم جدی وزارت ورزش در استعدادیابی و سرمایه گذاری در این رده، گفت: همیشه شعار استعدادیابی و کار بر روی رده های پایه بوده است، اما مسئولان وزارت ورزش طی سال های اخیر این شعار را تبدیل به یک اراده ملی و گروهی کردند و این هنر یک مدیر است.

 

مهدی تکابی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا منطقه اصفهان، با بیان اینکه تا به امروز در بحث استعدادیابی کار سیستماتیکی در رشته تنیس روی میز کشور انجام نشده بود، اظهار کرد: با توجه به طرح پیشنهادی اصفهان و شروع اجرای طرح "استعداد تا اسطوره" در اصفهان و بازخوردهای مثبتی که در جریان جشنواره های مربوط به این طرح داشتیم که انعکاس آن نیز به فدراسیون رسیده بود، طرحی را که کمیته استعدادیابی فدراسیون اعلام کرد و تلفیق آن با طرح استعداد تا اسطوره اصفهان با توجه به پتانسیل وظرفیت های بسیار خوبی که در اصفهان داشتیم درخواست میزبانی اولین جشنواره ملی استعدادیابی را نمودیم و خوشبختانه فدراسیون استقبال کرد و میزبان جشنواره در دو بخش دختران و پسران بودیم.

 

وی با بیان اینکه نیروی انسانی بسیاری خوبی در استان داریم که هم تحصیلات آکادمیک دارند و هم در رشته تخصصی خود با تجربه و زبده هستند، ادامه داد: واقعا این یک فرصت استثنایی برای استان اصفهان بود. به هرحال ما با استفاده از همین نیروی انسانی خوبی که داریم چند جشنواره موفق را در استان طراحی و برگزار کردیم که کیفیت این جشنواره ها در حد استاندارهای جشنواره های ملی بود.

 

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان افزود: با توجه به این دو تجربه استانی و نیروهای متخصص و امکانات سخت افزاری ممتازی که در اختیارمان بود تصمیم گرفتیم میزبان جشنواره ملی استعدادیابی به چند دلیل باشیم، اول اینکه چون این نمونه جشنواره و برنامه در کل کشور تاکنون برگزار نشده بود، دوست داشتیم اولین استانی باشیم که به عنوان اولین برگزار کننده و میزبان ثبت شویم که افتخار بزرگی است.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد فنی برای این برنامه، ادامه داد: دراین جشنواره، برای  خردسالانی که از طرح استعداد تا اسطوره استان انتخاب شده بودند به مدت 4 ماه اردوی آمادگی برگزار کردیم، تا آیتم های که در جشنواره از آنها تست گیری می شود را تمرین کنند تا هماهنگی عصب و عضله و آمادگی روانی لازم را کسب کنند که کارهای خوبی در این بحث فنی انجام شد که جا دارد از افرادی مثل خانم ها بلوچی و گلشیرازی و آقایان حسین زاده و باقرنژاد در این زمینه تشکر کنم.

 

تکابی با بیان اینکه جدای از این درهر میزبانی به دنبال مطرح نمودن اصفهان به عنوان شهر و استانی توانمند از لحاظ مدیریتی و اجرایی هستیم تا بتوانیم فرهنگ و تمدن اصفهان را از طریق این گونه برنامه ها اشاعه دهیم، اضافه کرد: سعی کردیم که یک میزبانی ممتاز و در خور توجه را انجام دهیم که به اذعان مسئولان فدراسیون و کل خانواده تنیس روی میز یک میزبانی با کیفیت و در خور نام و شان اصفهان را اجرا کردیم و نتایج خوشایندی داشتیم. در هر دو بخش دختران و پسران توانستیم مقام دوم را کسب کردیم در رقابت با استان های خیلی خوب و بهره مند از امکانات  وتجهیزات تنیس روی میز و در مجموع امتیاز دختران و پسران استان اصفهان در رده نخست کشور قرار گرفت. در سالهای اخیر سابقه نداشته اصفهان در رده خردسالان چنین رتبه و جایگاهی به دست آورد و این بسیار ارزشمند است.

 

وی در خصوص نتایج جشنواره های دختران و پسران گفت: در بخش دختران قزوین اول، اصفهان دوم و استان فارس سوم شد و در بخش پسران فارس اول، اصفهان دوم  ویزد سوم شد، اما در مجموع تیم اصفهان با امتیاز 2051 اول شد و تیم فارس در 1987 جایگاه دوم قرار گرفت.

 

هنر یک مدیر تبدیل کردن شعار به اراده ای گروهی است

 

رئیس هیئت تنیس روی میز با تقدیر از رویکرد تازه وزارت ورزش وجوانان و نتایجی که درپی خواهد داشت، گفت: با توجه به رویکرد ویژه ای که گودرزی وزیر ورزش وجوانان و سجادی به استعدادیابی دارند، این اراده را در وزارت ورزش و جوانان دوره جدید توانستند ایجاد کنند و استعدادیابی را جدی بگیرند تا قبل از این همیشه استعدادیابی یک شعار مهم مطرح می شد، اما به نظر من هنر یک مدیر این است که بتواند یک شعار را تبدیل به یک اراده گروهی کند. من فکر می کنم دکتر سجادی و زیر مجموعه آنها توانستند این اراده در ورزش کشور به وجود آورند البته هر چه جلو تر برویم سازماندهی و تجربه بیشتر وبهتر خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: برای اولین بار است که استعدادیابی سیستماتیک در تنیس روی میز انجام می شود که کار نوپایی است و شاید با اشکالاتی همراه باشد که باید آن را با تلفیق نیروی اجرا و دانش نیروی متخصص برطرف کنیم. هر چند که نسبت به کشورهای توسعه یافته در ورزش از این نظر خیلی عقب هستیم و این امر یک تلاش مضاعف و بودجه ویژه ای را می طلبد.

 

تکابی با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره یک تیم 40 نفره تشکیل دادیم تا این رویداد بزرگ و مهم اتفاق بیفتد، تصریح کرد: کمیته استعدادیابی فدراسیون تلاشهای بسیاری در بعد فنی این قضیه داشته، به نظرم ما توانستیم گام اول را در استعدادیابی کشور محکم برداریم، بطور قطع درسالیان آینده با رفع نواقص این کیفیت بالاتر خواهد رفت و محتوای آن نیز پربارتر می شود.

 

حضور 60در صدی استان ها در اولین جشنواره ملی

 

تکابی در خصوص سطح کمی وکیفی نخستین جشنواره ملی استعدادیابی تنیس روی میز گفت: خوشبختانه جشنواره کیفیت خوبی داشت از لحاظ کمی نیز در بخش دختران 19 استان و در بخش پسران 18 استان حضور داشتند بنابراین یک مشارکت 60 درصد را نشان می دهد و برای سال اول به نظرم یک آمار قابل قبولی است، امیدوارم سال آینده این درصد افزایش پیدا کند و سال های بعد بتوانیم حضور 100درصدی استان ها را در بخش استعداد یابی ملی داشته باشیم

 

وی با انتقاد از رقابتی بودن جشنواره، ادامه داد: با اینکه تیم اصفهان توانست مقام خوبی کسب کند  به دلیل مسائل روحی روانی یکی از کسانی بودم که از نظر فنی مخالف برگزاری جشنواره به صورت رقابتی و مسابقات در بخش خردسالان بودم. با توجه به استرس و فضایی که اسم آزمون و رقابت ایجاد می کند ما نیز کم کم در سیستم آموزش و پرورش هم به دنبال آن تغییرات هستیم. البته با فدراسیون هم این مساله را مطرح کردیم بنده از رقابتی بودن جشنواره استعدادیابی استقبال نمی کنم.

 

وی خاطر نشان کرد: به نظر من جشنواره استعدادیابی به صورت نسبی و مقایسه ای برگزار شود به این صورت که هر تیمی در جشنواره آزموده شود وامتیاز آنها به صورت محرمانه به استان منتقل گردد و این جشنواره را در طول زمان هایی 3 تا 6 ماهه تکرار کنیم و رکوردهای هر استان را نسبت به پیشرفت یا پسرفت نسبت به قبل بررسی کنیم . به اعتقاد بنده اگر این مکانیزم را در نظر بگیریم باز استرس ناشی از رقابت در سطح نونهالان و خردسالان کم می شود و بازده فنی بهتری برای ما به دنبال خواهد داشت.

 

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان در مورد وضعیت آموزش و سن مناسب برای آموزش، گفت: زمانی سطح آموزش و فراگیری تنیس روی میز از نونهالان به بعد بود، اما چیزی که من دیدم برخی از استان ها واقعا اراده ی قابل تحسینی داشتند، استان هایی مثل فارس، یزد، قزوین، خوزستان و اصفهان استان هایی هستند که بیشترین توجه را به استعدادیابی در رده های پایه داشتند. ولی ما این راهم باید در نظر بگیریم، توجه کردن به استعدادیابی در خردسالان الزاما به این منجر نمی شود که ما یک بازیکن ملی بزرگ سال از آنها تربیت کنیم.

 

وی تاکید کرد: در طول این فرایند از نونهالی تا بزرگسالی اتفاقات بسیار زیادی می افتد که متغیرهای زیادی دارد و بسیاری از این متغیرها در اختیار هیئت وفدراسیون تنیس روی میز نیست، بسیاری از متغیرها اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی است و آن کسی که می آید در المپیک انتخاب می شود و سهمیه می گیرد مسلما توانسته یک هارمونی مشخصی را بین این متغیرها ایجاد کند. پس اینکه ما بگوییم استان هایی که نام بردم 100درصد در سال های آینده در بزرگسالان دارای بازیکنان ملی هستند یک ادعای نابه جا است، اما با توجه به احتمالات، ممکن است اتفاقات بهتری برای این استان ها بیفتد.

 

نگاهمان خلاقانه باشد نه مصرف گرا

 

وی افزود: همین نهضت جدید که در این استان ها رخ داده یک نکته قابل توجه و خوبی است و فکر می کنم که اگر این کار استمرار داشته و ما به کارهایمان نگاه خلاقانه داشته باشیم و به همه چیز نخواهیم نگاه مصرفی داشته باشم. طبق آیین نامه های قبلی که وجود دارد باید دیدگاهمان را به سمت کارهای خلاقانه و نوآوری های جدید درعرصه ورزش ببریم با شناختی که از قابلیت های منحصر بفرد ایرانیان دارم، ما می توانیم عقب ماندگی مان را در این بخش خیلی زود جبران کنیم.

 

وی ادامه داد: برای استان اصفهان در ادامه سال دو جشنواره استانی را تا پایان سال خواهیم داشت، با رایزنی هایی که در حال انجام است یکی از این جشنواره ها در شهر اصفهان و یکی نیز در یکی از شهرستان های خوب استان برگزار می کنیم که با جشنواره ملی که داشتیم مجموع جشنواره هایی که در سطح استعدادیابی داشتیم به عدد 6 می رسد.

 

تکابی در خصوص تکرار جشنواره ملی، گفت: اطلاعاتی در حال حاضر در این زمینه ندارم و نمی دانم که فدراسیون برنامه ای برای تکرار این جشنواره و ادامه  آن برای 6 ماهه ی دوم سال دارد یا خیر.

 

وی هزینه برای جشنواره های این چنینی را زیاد دانست و گفت: برگزاری یک جشنواره در این سطح معادل برگزاری 4 قهرمان کشوری است،. برای این دو جشنواره دختران و پسران حدود 110 میلیون ریال هزنیه شد که بدون حامی و اسپانسر این جشنواره را برگزار کردیم، البته قرار است فدراسیون یک چهارم این هزینه را کمک مالی کند.

 

مدیران باید خود را همپای ورزشکاران به روز کنند

 

رییس هیئت تنیس روی با اشاره به عصر تکنولوژی و رویدادهایی که در این زمینه رخ می دهد، گفت: باید قبول کنیم عصر تکنولوژی است که همگام با آن طرز

 تفکر نسل های رده های پایه نیز در حال تغییر است.  اینکه ما مدیران چه قدر بتوانیم خودمان را به روز کرده تا بتوانیم با این تغییر فرهنگ سنین پایه خود را تطبیق دهیم نکته بسیار مهمی است. ورزش کشور در حال گذر از سنتی به مدرن است و می توان آن را دوران گذار نامید، البته من با این نظر که از مدیریت سنتی کاملا خارج شده و به سمت مدرن برویم موافق هستم.

 

تکابی ادامه داد: علاقمندی بنده به این است که اصول مدیریت سنتی که ارزشمند بوده و تجارب خوبی داشته است را با مدیریت مدرن و به روز دنیا تلفیق کنیم تا شرایط رشد ورزش در کشورمان را ایجاد کنیم، کما اینکه در جوامعی که کاملا به سمت مدرنیته رفتند یک سقوط و انحطاط فرهنگی و اخلاقی در زمینه ورزش هم داشتند.

 

وی ادامه داد: اگر  بتوانیم آن بخش از ارزشهایمان را که در مدیریت سنتی از جمله اخلاق و حرمت بزرگان است را با فضای مدرن و به روز ورزش دنیا تلفیق کنیم شاهد اتفاقات  خوبی در ورزش کشورمان خواهیم بود.

 

امضای قرارداد حق رشد با نفرات برگزیده استعدادیابی

 

تکابی در خصوص وضعیت نفرات برگزیده استعدادیابی گفت: بعد از جشنواره هشت نفر برگزیده جشنواره ملی استان در دو بخش دختران و پسران را طبق مصوبه ای که کمیته فنی داشتیم طی روزهای آینده جلسه ای با خانواده های آنها داشته و قرارداد حق رشد را به مدت 10 سال با آنها امضا می کنیم، سعی می شود کمک هزینه هایی در بخش های مختلف فنی و .. داشته باشیم که همگی منوط به انعقاد قرارداد حق رشد با هیئت تنیس روی میز هست چون یک سرمایه گذاری عظیم مالی ومعنوی اجرایی می شود.

 

وی افزود: به دنبال تکرار این طرح هستیم تا آخر سال نیز دو دسته دیگر 8 تایی شناسایی کنیم تا پایان سال 24 بازیکن برگزیده در این رده در دو بخش دختران و پسران داشته باشیم. تمام کارهایی که در  سه سال گذشته برای تنیس روی میز اصفهان رخ داده با توجه به اینکه این رشته دیر بازده هست امسال شاهد نتایج آن بودیم. کار سختی در پیش داریم، اما استان اصفهان، مدیران آن و مردمان آن همیشه اثبات کردند که لیاقت حضور در جمع بهترین های کشور را دارند و باید بهترین امکانات را داشته باشند و بهترین مدیران ورزشی برای آنها خدمت کنند.